Veel bedrijven stellen aan het begin van het jaar doelen voor het komende jaar. Vaak zijn deze vooral nuttig voor de directeuren. Toch is het van belang om iedereen in het bedrijf te betrekken bij de doelen van het bedrijf. In deze blog leggen we uit waarom en laten we zien hoe u goede doelen stelt.
Doelen zijn voor iedereen
Veel bedrijven vergeten dat doelen stellen ook een middel is voor het motiveren van je personeel. Je zorgt voor een bepaalde binding binnen in het bedrijf doordat je samen graag een doel wilt halen. We zien dat dat de doelen wel vaak gecommuniceerd worden binnen het bedrijf maar niet waarom we dat doel willen behalen. Alleen het doel 10% groei of 10% kosten besparing is niet voldoende, leg je personeel uit waarom ze kosten moeten besparen of dat we willen groeien.
Hoe maak je doelen inspirerend?
Zoals hiervoor al genoemd, maak duidelijk waarom je die 10% groei wilt bereiken. Wat gaan we doen als het doel bereikt is. Bij 10% meer omzet wat gebeurd er met dat geld, word dit geinvesteerd om het bedrijf te laten groeien. Zo geef je iedereen een completer doel om naar toe te werken.
Formuleer de doelen SMARTT
We hebben een pad ontwikkeld waarmee je op een praktische manier je doelen op de juiste manier kunt formuleren.