Het continu verbeteren van kwaliteit is belangrijk voor het bestaansrecht van elke organisatie. Dat is algemeen bekend. Maar vaak lukt het organisaties niet om verbeteringen succesvol èn blijvend door te voeren.
Want de kwaliteit verbeteren betekent veranderen, en dat is eng.
In onze eerste whitepaper ‘Succesvol doorvoeren van kwaliteitsverbeteringen’, wordt u aan de hand van het model van Bateson tot aan ISO-certificeren, meegenomen over het hoe, waarom en de implementatie van kwaliteitsverbeteringen binnen uw organisatie.
Op het gebied van kwaliteitsverbetering in een organisatie kan nog een aardige slag gemaakt worden. In de praktijk zien we dat men vaak wel weet wat beter kan, waarom en hoe, alleen de realisatie van de kwaliteitsverbetering blijft achterwege. Om te kunnen verklaren waarom kwaliteitsverbeteringen zo moeilijk zijn door te voeren, gebruiken wij in de whitepaper ‘de logische niveaus van denken, leren en veranderen’ van Gregory Bateson, antropoloog en sociaal wetenschapper. Hiermee wordt direct duidelijk hoe organisaties en medewerkers verbetertrajecten laten slagen. U krijgt een verklaring over het hoe en waarom van niet succesvol en structureel doorvoeren van kwaliteitsverbeteringen, én een aanpak hoe kwaliteitsverbetering beklijft.
Download de whitepaper ‘Succesvol doorvoeren van kwaliteitsverbeteringen’ gratis en laat u inspireren over hoe u verbetertrajecten óók kunt ingaan.
Geschreven door Sandra Henke en Hartger Eikelhof.