Verkopen is topsport
Als we kijken naar het doel van verkopen, dan zullen
Het businessmodel canvas kan gebruikt worden voor drie doeleinden. Allereerst wordt het Business model canvas ingezet om het huidige business model in kaart te brengen. Hoe werkt je bedrijf op dit moment en wat is er nodig om het model draaiende te houden, wat zijn de kosten en wat de opbrengsten? In opvolging hierop wordt het model gebruikt om te innoveren en de strategie te verbeteren op basis van uw huidige business model. Als laatste is het BMC uitermate geschikt voor het in kaart brengen van een gloed nieuw business model.
“The essence of strategy is choosing what not to do.”Michael Porter
Onderstaand hebben we alle interventies weergegeven die betrekken hebben op het werkgebied “Betere organisatie”.
Bekijk alle blogs op het gebied van een betere organisatie!
Als we kijken naar het doel van verkopen, dan zullen
Goede medewerkers aannemen is nog een hele kunst. Wij hebben
Hoe belangrijk is het om emoties te herkennen in een
Bedrijfsstrategie kan worden begrepen als de manier van handelen of een reeks beslissingen die de ondernemers helpen bij het bereiken van specifieke bedrijfsdoelstellingen. Het is niets anders dan een masterplan dat het management van een bedrijf uitvoert om een concurrentiepositie op de markt veilig te stellen, zijn activiteiten voort te zetten, klanten tevreden te stellen en de gewenste doelen van het bedrijf te bereiken.
Een bedrijfsstrategie is een reeks concurrerende bewegingen en acties die een bedrijf gebruikt om klanten aan te trekken, succesvol te concurreren, prestaties te versterken en organisatiedoelen te bereiken. Het schetst hoe zaken moeten worden gedaan om de gewenste doelen te bereiken.
Een strategie op bedrijfsniveau op het gebied van kostenleiderschap is een strategie die bedrijven gebruiken om de efficiëntie te verhogen en de productiekosten te verlagen tot onder het branchegemiddelde (of de concurrentie in het gebied). Met andere woorden, een bedrijf vraagt lagere prijzen voor zijn producten dan anderen in dezelfde branche – de goedkoopste in zijn soort.
Consumenten worden zich steeds meer bewust van de keuzes die ze hebben. Ze zijn vaak op zoek naar manieren om hun koopkracht te vergroten. Een manier om hun aandacht te trekken, is door een prijsstrategie te gebruiken die niemand anders gebruikt, een strategie die klanten simpelweg niet kunnen weigeren. Het gebruik van deze bedrijfsstrategie kan je meer omzet opleveren doordat je klanten een veel sterkere waarde propositie biedt.
Een differentiatiestrategie heeft alles te maken met het leveren van een product of dienst met unieke eigenschappen bij het vergelijken met de concurrentie. Het gaat erom dat het product of de dienst zich echt onderscheidt van de massa – een probleem dat een probleem oplost dat niemand anders heeft. Het vereist innovatie en out of the box denken. Om de differentiatiestrategie uit te voeren, moet je uitgebreid marktonderzoek uitvoeren om een gat in de markt te vinden dat moet worden opgevuld, of door een bestaand product of dienst te verbeteren.
Een bedrijfsstrategie met gerichte differentiatie houdt in dat je je richt op een specifieke of kleine groep klanten met gedifferentieerde producten. Dit betekent dat jouw product of dienst unieke kenmerken moet hebben die voldoen aan de eisen van een nichemarkt.
Een gerichte, goedkope bedrijfsstrategie lijkt sterk op een gerichte strategie – een strategie die zich richt op een kleine niche van klanten, maar met één klein verschil: het zijn lagere kosten!
Als jouw bedrijf een grotere markt niet aanspreekt, kun je je het beste concentreren op een niche. Mogelijk kun je niet voor al jouw producten en / of diensten lage prijzen hanteren, je kunt proberen de goedkoopste aanbieder op de markt te zijn voor die specifieke niche. Dit kan jouw bedrijf helpen zich te onderscheiden van zijn andere concurrenten.
Een geïntegreerde low-cost / differentiatiestrategie is wanneer een bedrijf gedifferentieerde producten heeft die tegen lagere kosten worden aangeboden. Deze nieuwe hybride bedrijfsstrategie zou op weg zijn om steeds populairder te worden naarmate de wereldwijde concurrentie toeneemt. Vergeleken met bedrijven die vertrouwen op één strategie, kunnen bedrijven die er twee integreren, zich wellicht positioneren om zich veel sneller aan te passen aan veranderingen in het milieu.