Succesvol in recessie
Succesvol tijdens recessie door gebruik te maken van “best sales practices” van vorige recessies In 2007 ging ik failliet, was ik heel
Hoe verwacht je het huidige resultaat uit je onderneming te verhogen? Wat is nou de juist markt voor het nieuwe product dat ontwikkelt is? Met het 4 wegen naar groei model, geven we heel eenvoudig weer hoe jouw bedrijf de omzet laat groeien in de komende jaren!
“Be not afraid of growing slowly, be afraid only of standing still.”Chinese proverbs
Onderstaand hebben we alle interventies weergegeven die betrekken hebben op het werkgebied “Betere organisatie”.
Bekijk alle blogs op het gebied van een betere organisatie!
Succesvol tijdens recessie door gebruik te maken van “best sales practices” van vorige recessies In 2007 ging ik failliet, was ik heel
Hoe belangrijk is het om emoties te herkennen in een verkoopgesprek? Ben ik mij als verkoper altijd wel bewust van de emoties
Het omgaan met weerstand in gesprekken is iets wat dagelijks aan de orde is. In verkoopgesprekken komen regelmatig weerstanden op een voorstel,
Je kunt het beste product ooit maken, maar zonder verkoop zal jouw bedrijf worstelen om te overleven. Verkoop is een fundamenteel aspect van elk succesvol bedrijf. Betere prestaties betekenen meer inkomsten voor het bedrijf als geheel. In een omzetafhankelijk bedrijfsmodel is focus op verkoop een absolute noodzaak.
Een balans vinden tussen ontwikkeling en verkoop is een uitdaging voor elk bedrijf. Als je te agressief begint met verkopen, kun je merken dat je kwaliteit en middelen verliest die in productontwikkeling zijn geïnvesteerd. Wacht echter te lang voordat je begint met verkopen, en de omzet lijdt eronder, waardoor jouw vermogen om aan te nemen en te groeien wordt belemmerd. Uiteindelijk zal de verkoop de groei stimuleren; Door voor die groei te plannen, kun je het bedrijfsmodel structureren.
Verkoop is gekoppeld aan omzet en het stellen van verkoopdoelen maakt het mogelijk om kwartaalprestaties te voorspellen. Het garandeert niet dat de doelen zullen worden bereikt, maar het aanbieden van prikkels zal werknemers motiveren en de inkomsten in de goede richting sturen. Veel bedrijven stellen hogere doelen dan nodig zijn om te overleven, om wat opvulling te bieden in het geval dat de verkoop niet aan de doelen voldoet. De doelgerichte omgeving in combinatie met op incentives gebaseerde betalingsstructuren maakt van verkoop een functie met hoge druk en hoge beloning.
Verkoop wordt gebruikt om groei te structureren en een bedrijf te schalen. Wanneer de verkoopafdeling de doelen voor een kwartaal haalt, kun je een ander teamlid (of meerdere mensen) toevoegen en de doelen dienovereenkomstig verhogen. Als je een goed idee hebt van de omzetcapaciteiten van één verkoopmedewerker en het niveau van ondersteunend personeel, accountbeheer en productontwikkeling dat nodig is om aan de eisen van nieuwe verkopen te voldoen, creëer je een gecontroleerde omgeving. Het vermogen om weloverwogen beslissingen te nemen en tegelijkertijd de groei vanuit organisatorisch oogpunt effectief te beheren, is een groot voordeel voor elk bedrijf.
Verkopers hebben rechtstreeks met klanten te maken en ze horen de eisen en pijnpunten die verband houden met hun niche en product of dienst. Feedback over klantwensen is waardevol voor productontwikkelingsteams. Luisteren naar de klant en aanpassingen maken op basis van gemeenschappelijke feedback kan de verkoop verhogen en tegelijkertijd een goede verstandhouding en klantvertrouwen opbouwen. In sommige gevallen zal een kleine aanpassing op basis van feedback de verkoopcijfers aanzienlijk verhogen. Verkopers kunnen ook nieuwe producten en diensten introduceren in hun bestaande pijplijn tijdens de validatiefasen van de ontwikkeling.
1) Transactionele verkoop
2) Productgerichte verkoop
3) Op behoeften gericht verkopen
4) Consultatieve verkoop
5) Insight Selling
6) Social Selling