Skip links

Communicatie trainingen

MMCenter biedt een gevarieerd aanbod van communicatie trainingen

MMCenter biedt uitdagende trainingen om u en uw medewerkers beter te leren communiceren tijdens presentaties, vergaderingen en gesprekken (intern en extern). Onze communicatie trainingen kunnen worden verzorgd voor medewerkers, managers en directieleden.

Assertiviteit
Bekijk trainingen
Doeltreffend communiceren
Bekijk trainingen
Feedback geven in teams
Bekijk trainingen
Assertiviteit
Bekijk trainingen

Communicatietraining of communicatieve vaardigheidstraining verwijst naar verschillende soorten training om de nodige communicatieve vaardigheden te ontwikkelen. Effectieve communicatie is essentieel voor het succes in verschillende situaties. Individuen volgen een communicatietraining om communicatieve vaardigheden met betrekking tot verschillende rollen in organisaties te ontwikkelen en te verbeteren.

In organisaties is het noodzakelijk om met verschillende subgroepen te communiceren en moeilijkheden bij effectieve communicatie te overwinnen. Aangezien elke subgroep een unieke subcultuur heeft, kan een effectieve communicatietrainer organisatieleden helpen bij het verbeteren van de communicatie tussen subgroepen van de organisatie. Het is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de communicatie tussen individuen en de verschillende subculturen dient om de missie en doelen van de organisatie te bereiken. Communicatietraining kan leiders helpen om het vermogen te ontwikkelen om te zien hoe verschillende individuen en subgroepen zich tot elkaar verhouden en om passende interventies te doen

Soorten vaardigheidsontwikkeling

  • Luistervaardigheid
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Reageren op conflicten
  • Klantenservice
  • Assertiviteitsvaardigheden
  • Onderhandelen
  • Faciliteren
  • Rapport schrijven; zakelijk en technisch schrijven
  • Spreken in het openbaar, effectieve presentatie
  • Spreekvaardigheid
  • Interactie vaardigheden

Voordelen

Zakelijke communicatietraining

Het is mogelijk om de vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn voor zakelijk netwerken en om hun communicatieve vaardigheden te verbeteren. Het helpt om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon over te brengen en om assertieve vaardigheden effectief te beheren en te ontwikkelen. Het stelt kandidaten in staat om competent te managen, langdurige relaties te onderhouden, nieuwe allianties te vormen, nieuwe mensen te ontmoeten en contact met hen te leggen en een relatie met hen te ontwikkelen

Bedrijfscommunicatietraining

Het is nuttig voor bedrijfsevenementen en helpt bij het omgaan met andere bedrijfsdeelnemers, naast nuttig voor routinematige transacties.

Executive communicatietraining

Het richt zich op het houden van vergaderingen door te helpen bij het ontwikkelen van faciliterende vaardigheden en door uitzonderlijke coaching op het gebied van executive communicatie, leren kandidaten hoe ze vergaderingen kunnen openen, beheren en beëindigen.

Crisiscommunicatietraining

Het stelt kandidaten in staat om te communiceren terwijl ze omgaan met de verschillende moeilijkheden en noodsituaties die kunnen optreden, waaronder conflictbeheersing en verandermanagement. Met training zullen kandidaten in staat zijn om nuttige oplossingen te bedenken om de crisis of het conflict op te lossen of om verandering / overgang gemakkelijker te maken.

Opleiding tot spreken in het openbaar

Het is erg nuttig om presentaties te geven, om hun verbale communicatieve vaardigheden te ontwikkelen, zodat het mogelijk is om hun feiten met veel vertrouwen in het openbaar te uiten. Dit is zelfs handig voor verkoop- en marketingpersoneel dat de dingen op de best mogelijke manier moet uitdrukken.