Haal meer uit uw personeel!
Resultaatverbetering voor de organisatie en de medewerkers door een beter gebruik van de aanwezige talenten van de medewerkers.
Groepsgrootte
Maximaal 10 deelnemers
Duur
1 dag
Voor wie?
Resultaatverbetering voor de organisatie en de medewerkers door een beter gebruik van de aanwezige talenten van de medewerkers.
Resultaat
Na het afronden van deze training is de manager in staat om op de juiste wijze een functionerings- en beoordelingsgesprek te voeren met de medewerker. De manager leert om een gestructureerd gesprek te voeren, waarbij respect voor de gesprekspartner en openheid leidend zijn.
Einddoel
Resultaatverbetering voor de organisatie en de medewerkers door een beter gebruik van de aanwezige talenten van de medewerkers.
Werkwijze
Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. We maken gebruik van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties.
Programma
- Het ideale beoordelingsgesprek.
- Het ideale functioneringsgesprek.
- Vergelijking beoordelingsgesprek/functioneringsgesprek.
- Kenmerken van het beoordelingsgesprek.
- Voorbereiding van het beoordelingsgesprek: de 4 W’s.
- De drie manieren van een beoordelingsgesprek.
- De tien regels voor het geven van een beoordeling.
- Beoordelingsfouten: de tien meest gemaakte fouten.
- Voorbeeld beoordelingsformulier.
- Vragen stellen.
- Vaak voorkomende fouten van de manager.
- Vaak voorkomende fouten van de medewerker.
- Kritiek krijgen en kritiek geven.
- Professioneel omgaan met weerstanden tegen veranderingen.
- De zes stappen-methode voor een slecht nieuwsgesprek.
- Valkuilen in slecht nieuwsgesprekken en hoe deze te voorkomen.