Neurolinguïstisch programmeren
Verbeter uw verkoopresultaat
Groepsgrootte
Maximaal 10 deelnemers
Duur
1 dag
Voor wie?
Voor iedereen die zich bezig houdt met commerciële contacten met klanten, waarbij een product of dienst moet worden verkocht.
Resultaat
Na het afronden van deze training is de deelnemer in staat om NLP (neuro linguïstisch programmeren) technieken en inzichten op een professionele wijze bij verschillende klanten in te zetten. Door anders te gaan denken, beter te gaan observeren, gesprekken anders voor te bereiden en nieuwe vraagtechnieken te leren toepassen, kan een verkoper zich in positieve zin onderscheiden van concurrenten. U kunt hierdoor meer verkoopresultaten realiseren. Verder is het een hulpmiddel om de continuïteit bij belangrijke klanten onderscheidend te waarborgen op de lange termijn.
Werkwijze
Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. We maken gebruik van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties.
Programma
- Wat is NLP?
- Hoe kan ik metaprogramma’s bij mijzelf en klanten herkennen en toepassen?
- Hoe kan ik door de ‘ABC-opstelling’ in de huid van de klant kruipen en tot unieke nieuwe inzichten komen hoe ik de klant nog beter kan benaderen?
- Het NLP gespreksmodel toegepast in verkoopgesprekken.
- Hoe kan ik mijzelf op succes programmeren qua attitude en houding?
- Hoe kan ik een snellere ultieme vertrouwensband opbouwen met elk type klant door nog beter bewust rapport op te leren bouwen?
- Attente vragen leren stellen.
- Een commercieel Bateson gespreksmodel leren gebruiken.
- Meetpunten/evaluaties.